کنکوری ها

روش های تست زنی

داخل این مقاله بیشتر روی صحبتم با کنکوری‌های عزیز و دانش‌آموزان سال یازدهم می‌باشد.
تست زدن هم یک نوع مهارت است که به مرور زمان باید آن‌را فرا گرفت و از راه صحیح به نتیجه‌ی مطلوب رسید.
تست زدن اصولی سه مرحله است:
۱-مطالعه و تسلط بر دروس
۲-تست زدن
۳-رفع اشکال تست
در این مقاله گزینه دوم را شرح می‌دهیم و امیدوارم تا آخر مطالب با من همراه باشید.

تست‌زنی آموزشی

در این مرحله از تست زنی که مهم‌ترین و اساسی‌ترین مرحله است باید از کتاب‌های کمک‌درسی و آموزشی که دارای تست‌های تألیفی و پاسخنامه تشریحی است بهره ببرید. چیزی که حائز اهمیت است دسته دسته تست زدن و تحلیل آنهاست، به طور مثال ۳۰تا تست را پشت سر هم نزنید آنها را ۱۰تایی تفکیک کنید و درباره‌شان تفکر کنید آنگاه تست را انجام بدهید و سپس آن ۱۰ تست را تحلیل کنید و سپس ۱۰ تست بعدی و بدین ترتیب پیش بروید. اگر تعداد سوالات زیاد شد تحلیل تست‌ها را به بعدا موکول نکنید چون چیزی از آن در ذهنتان باقی نخواهد ماند.

تست‌زنی جمع‌بندی

این نوع تست‌ها به آخر تابستان، تعطیلات نوروز و پس از امتحانات ترم مربوط می‌شود. در این مورد به خلاصه‌های خود و یا نکته‌های یادداشت شده‌ی هر فصل مراجعه کرده و سپس تست‌های مورد نیاز هر بخش را انجام دهید. در این بخش بیشتر از مطالعه باید تست بزنید! تست و تحلیل آن باید آنقدر تکرار شود که شما آمادگی حل هرگونه سوال از آن بخش را داشته باشید.

“البته باید مطالعه و روش درست تست‌زنی هر درس را در مقاله‌ی مربوطه بخوانید و طبق همان روش پیش بروید.”

 

تست‌زنی آزمونی

در این نوع تست‌‌زنی زمان مهم‌ است و باید آن را در نظر داشته باشید، تعدادی تست را مشخص کنید (تعداد استاندارد) و سپس از خود آزمون بگیرید، و در آخر مثل تمام تست‌زنی هایی که داشتید آن را تحلیل کنید؛ نکات مهم و تست‌های نزده و غلط را اصلاح کنیم؛ کنکور یک رویداد عجیب برای مغزهای بزرگ نیست برای کسانی‌ست که اراده دارند و نقطه ضعف خود را به نقطه‌ی قوت خود بدل میکنند.

تست‌های کنکور

هنگامی که احساس کردید مراحل قبل را به خوبی انجام داده‌اید وقت آن است که دفترچه سوالات کنکور سال‌های گذشته را پیش روی خود بگذارید و آن‌را به اتمام برسانید درست مثل روز جلسه‌ی کنکور.

 

نویسنده: ریحانه کریمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *