آمادگی امتحان نهایی در دانشمندان جوان

امتحان نهایی زیر ذره بین

 همه چیز راجع به امتحان نهایی را اینجا بخوانید.آموزش و پرورش همواره سعی در کمک به تحقق اهداف آموزش داشته. در این راستا به روز رسانی منابع آموزشی و استفاده از روش های نوین تدریس و همچنین توزیع مناسب امکانات آموزشی و اجرای عدالت در برگزاری آزمون از اصلی ترین اقدامات آموزش و پرورش است.

اقدام نوین این سیستم برای تغییر روند در مطالعه دانش آموزان تاثیر دادن نمره‌ی امتحانات نهایی بر نتیجه‌ی کنکور است. پیش از این اقدام، امکان تقلب و لو رفتن سوالات و همچنین فریب دادن دانش آموزان با روش‌های غیر استاندارد تست زنی فراهم بود، اما اکنون به علت تکثر تعداد امتحانات احتمال لو رفتن سوالات کاهش بسیاری پیدا کرده و از طرفی دانش آموزان نیز دیگر به فکر خرید سوالات نیستند.جدا از تاثیرات کلی بر سیستم آموزش و پرورش، تاثیرات مثبت و منفی زیادی بر جزء جزء دانش آموزان دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

آمادگی در امتحانات نهایی با دانشمندان جوانتاثیرات مثبت امتحانات نهایی:

۱- امتحانات نهایی، ورود دانش آموزان به دانشگاه را تخصصی‌تر کرده. تشریحی بودن امتحانات به این علت که دقت و حافظه بیشتری می‌طلبد سواد دانش آموزان را بالا می‌برد و ورود به دانشگاه را عادلانه‌تر می‌کند.

۲- در سال‌های اخیر بسیاری از داوطلبان هنگام آزمون به علت استرس و دلایل شخصی دیگر در زمان برگذاری آزمون به میزان تلاش خود نتوانسته اند تمامی زحمات خود را پیاده کنند، ولیکن آزمون‌های تشریحی از این رو که درس به درس برگذار می‌شوند، زمان مطالعه‌ی بیشتری برای دانش آموزان به همراه دارند و نمره گرفتن را آسان‌تر کرده اند. همچنین به هر علتی اگر هنگام آزمون‌های تشریحی یا آزمون تستی کنکور اشکالی شخصی در پاسخگویی پیش بیاید فرصت جبران آن بسیار است.

۳- سطح آزمون‌های شریحی منطبق با سطح کتاب درسی است و برای پاسخگویی نیازی که کتاب‌های کمک درسی یا کلاس‌های فوق برنامه نیست.

۴- دانش آموزان به علت عادت به برگذاری امتحانات تشریحی با چالش‌های تست زنی رو به رو نمی‌شوند.

۵- از مزایای دیگر امتحانات تشریحی سالانه بودن آن است. این ویژگی در کنار یادگیری مرحله به مرحله هم سبب سرعت گیری در جمع بندی می‌شود، هم دانش آموزان را وادار می‌کند از سال دهم شروع به مطالعه کنکوری کنند. عقب انداختن مطالعه برای سال کنکور هم استرس دانش آموزان را افزایش می‌دهد، هم مانع یادگیری کامل آنان می‌شود.

۶- امتحانات نهایی به دانش آموزان این امکان را می‌دهد به میزان مطالعه خود نمره بگیرند. به عنوان مثال نوشتن سه مورد از چهار مورد خواسته شده در امتحانات تشریحی بخشی از نمره را به همراه دارد یا نوشتن فرمول‌ها نیز نمره به همراه دارد، اما در آزمون‌های تستی فقط جواب کامل نمره دارد و با عامل سبب از بین رفتن زحمات دانش آموزان می‌شود.

۷- آزمون‌های تشریحی به علت نداشتن نمره‌ی منفی استرس کمتری برای پاسخگویی به دانش‌آموزان می‌دهد و نمره گیری را آسان‌تر می‌کند.

تاثیرات منفی امتحانات نهایی:

۱- امتحانات تشریحی دقت بیشتری می‌طلبد و از این رو دانش آموزان نیاز به زمان بیشتری برای مطالعه دارند و هر سه سال لازم است به جمع بندی دروس بپردازند.

۲- آزمون تشریحی در کنار آزمون تستی ذهن داوطلبان را بسیار به چالش می‌کشد. به علت تفاوت سبک مطالعه پاسخگویی به سوالات در آزمون تشریحی با آزمون تستی باز هم نیاز به زمان بیشتر برای دانش آموزان دیده می‌شود.

۳- دانش آموزانی که در دوره‌ی متوسطه دوم قصد تغییر رشته داشته باشند با توجه به امتحانات نهایی سال‌های دهم و یازدهم با چالش بزرگی رو به رو هستند، همچنین دانش آموزانی که رشته ثابت دارند و از سال اول مشغول مطالعه و پاسخگویی به آزمون‌های نهایی بوده اند رقیب سرسختی برای دانش آموزانی هستند که تغییر رشته دادند.

با مقایسه معایب و مزایای امتحانات نهایی به سودمندی بیشتر آن برای دانش آموزان پی می‌بریم، این سیاست جدید آموزش و پرورش به سواد بیشتر دانش آموزان و کمتر شدن استرس و ترس آن‌ها از قبولی منجر می‌شود. امیدواریم از این موقعیت بالاترین استفاده را ببرید و از همان سال اول دبیرستان پایه های قبولی و موفقیت را برای خود استوار سازید.حالا که با اهمیت امتحانات نهایی آشنا شدید میتوانید مقاله مربوط به روش مطالعه برای موفقیت در امتحانات نهایی را نیز مطالعه کنید. تا بتوانید از پس این امتحانات به راحتی بربیایید. یادتون باشه دانشمندان جوان تو این مسیر کنارتون هست.

تمرکزتو بالا ببر

راهکار های کلیدی افزایش تمرکز

تمرکز در حین مطالعه و آزمون

تقویت تمرکز، جزو مهم ترین فاکتورهای دانش آموزان داوطلب کنکور است. همان اندازه که مطالعه و یادگیری دروس در سال کنکور اهمیت دارد، تمرکز نیز حائز اهمیت است. تمرکز در زمان مطالعه کارایی ذهن را افزایش می‌دهد و باعث صرفه جویی در وقت و استفاده‌ی بهینه از آن می‌شود، برای مثال اگر هنگام مطالعه هر پاراگراف از متن را بارها می‌خوانید مشکل عدم تمرکز دارید و رفع این مشکل باعث می‌شود وقت کافی برای مطالعه به دست بیاورید، همچنین اطلاعات به درستی در ذهن شما جای می‌گیرند و خطای حذف و اضافه کردن ورودی‌های ذهن یا فراموشی کمتر می‌شود.

همچنین در زمان پاسخ دادن آزمون، عدم تمرکز باعث می‌شود نتوانید از اطلاعات در دسترس استفاده‌ی درست را ببرید و در مواقعی دچار اشتباهات محاسباتی یا اشتباه وارد کردن پاسخ ها در پاسخنامه و سایر این موارد شوید.

برای افزایش تمرکز دانش آموزان ابتدا باید موانع تمرکز را شناسایی کنیم و بدانیم چگونه به از بین بردن آنها بپردازیم.

افزایش تمرکزتمرکز حین مطالعه:

۱- اولین و موثر ترین عاملی که برای ایجاد تمرکز وجود دارد، برنامه ریزی درست است. در برنامه ریزی درست باید توجه کنیم با زمان بندی و چینش مناسب دروس، خوگیری را کاهش دهیم. برنامه‌ی اصولی باید طوری باشد که ذهن دانش آموز را برای فراگیری دروس بیدار نگهدارد زیرا در طی سال کنکور به علت عادت به مطالعه خوگیری به کرات اتفاق می‌افتد و برنامه‌ی تنظیم شده با ذهنتان شما را از خوگیری نجات می‌دهد. از طرفی، برنامه داشتن به مطالعه شما نظم می‌دهد، اینکه میدانید در طول روز چه

درس‌هایی باید مطالعه شود و چه در انتظار شماست استرس شماها کاهش می‌دهد و به تمرکزتان کمک می‌کند.

۲- فضای مطالعه هنگام درس خواندن، تاثیر زیادی در تمرکز شما دارد. برخی از دانش آموزان ممکن است با تغییر در مکان مطالعه تمرکزشان را از دست بدهند و برخی دیگر نیز با یکنواخت درس خواندن نمی‌توانند تمرکز کنند و نیاز دارند مکان مطالعه‌شان را اندکی تغییر دهند به این دلیل تصمیم گیری جزئی آن شخصی است ولی حتما به این مورد نیز توجه داشته باشید.

۳- هنگام مطالعه به هیچ عنوان از تلفن همراه استفاده نکنید. تلفن همراه شما نه تنها زمان زیادی از شما می‌گیرد، بلکه تمرکزتان را نیز از بین می‌برد. به غیر از استفاده شخصی حضور زیاد در فضای مجازی افکار شما را درگیر می‌کند و زمان مطالعه دچار حواس پرتی می‌شوید پس بهتر است استفاده از تلفن همراه به کمترین مقدار خود برسد.

۴- خواب و تغذیه کافی داشته باشید. بی خوابی و بی اشتهایی ضعف جسمانی فراوانی به همراه می‌آورد و موجب  عدم تمرکز حین مطالعه می‌شود.

۵- از رنگ‌های متنوع استفاده کنید. جزوه‌هایتان را رنگی بنویسید یا با هایلایت و.. قالب آن را از یکنواختی خارج کنید، ذهن شما پس از ساعت‌های طولانی مطالعه به سرعت خسته می‌شود اما ایجاد تنوع در مطالب خستگی ذهن را کاهش می‌دهد یا به تعویق می‌اندازد.

تمرکز حین آزمون:

۱- استرسی که حین آزمون بر دانش آموزان وارد می‌شود، تمرکز آنان را از بین می‌برد. مهمترین علت استرس نیز، عدم اعتماد به

نفس و خود ناباوری است. ضروریست قبل هر آزمون حتما بر استرس خود غلبه کنید و اجازه ندهید استرس مانع استفاده‌ی صد درصدی از اطلاعات ذهنتان شود.

۲- زمان پاسخگویی به سوالات حتما به ترتیب پیش بروید. پرش ذهنی از مبحثی به مبحث دیگر، باعث عدم تمرکز می‌شود. اگر سوالی را نتوانستید پاسخ دهید از آن عبور کنید و در انتهای زمان آزمون، در صورت داشتن وقت به آن سوال برگردید.

۳- حتما چند دقیقه قبل از آزمون در فضای برگذاری آن حاضر باشید تا به فضای آنجا عادت کنید. همچنین مکان هایی نظیر سرویس بهداشتی که امکان مراجعه به آن برایتان وجود دارد را شناسایی کنید.

۴- قبل آزمون صبحانه کامل بخورید و خواب کافی داشته باشید. سلامت جسمانی شما، تاثیر مستقیم بر تمرکزتان دارد. فعالیت مغز هنگام آزمون به تنهایی باعث ضعف جسمانی می‌شود بهتر است پر انرژی به حوزه‌ی آزمون بروید.

فراموش نکنید در هر کاری تمرکز و استمرار داشته باشید حتما موفق می‌شوید. موفقیت در کنکور عملا دست یافتنی است، اما نیاز دارید از استرس و موارد این چنینی گمراه کننده دور شوید و مسیر خود را به سمت موفقیت دنبال کنید. روی کارتان تمرکز کنید و خواهید دید چگونه موفق می‌شوید.

امیدواریم با بیان نکات بالا توانسته باشیم تاثیر اندکی بر تقویت تمرکز شما بگذاریم.

روش مطالعه صحیح

چجوری سرعت مطالعه کنکور را بالا ببریم؟

۱۰ روش طلایی افزایش سرعت مطالعه کنکور

افزایش سرعت مطالعه دانشمندان جوان

امروزه آموزش و پرورش سعی داشته آزمون ورودی دانشگاه را برای دانش آموزان تخصصی تر کند،که هدف این امر بالا بردن سطح علمی دانش آموزان و دانشگاه‌ها بود.

برای تحقق این هدف،از تاثیر دادن معدل امتحانات نهایی در نتیجه کنکور استفاده کردند تا دانش آموزان از دروس به صورت سطحی عبور نکنند و از سال دهم تلاش خود را بر یادگیری و تراز آزمون نهایی متمرکز سازند.

این سخت گیری جدای از فوایدی که برای بالا بردن سطح علمی دانش آموزان دارد،چالش هایی نیز برای دانش آموزان به همراه دارد. یکی از چالش های شایع میان دانش آموزان: کمبود وقت است.در سال دوازدهم داوطلبان کنکور جدا از امتحانات نهایی باید خود را برای آزمون تستی آماده سازند.

برای سرعت گرفتن در مطالعه چند نکته ضروری وجود دارد که در ادامه آنها را بررسی می‌کنیم:

۱- از تحلیل آزمون استفاده کنید؛ با تحلیل آزمون‌های قبلی نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی می‌کنید و هنگام درس خواندن می‌دانید تمرکزتان را باید بیشتر روی چه بخشی بگذارید. اما توجه داشته باشید اگر روی مبحثی مصلت بودید آن را کنار نگذارید. و حتما مرور روزانه داشته باشید.

۲- در خواندن وسواس نداشته باشید؛ ترس فراموش کردن و تمرکز بیش از حد روی یک مبحث وقت زیادی از شما تلف می‌کند. البته فراموش نکنید وسواسی خواندن با عمیق خواندن متفاوت است، اینکه تاکید می‌کنیم وسواس نداشته باشید به معنای ساده عبور کردن نیست.

۳- در فضای مناسب درس بخوانید؛ محل درس خواندن شما باید نور و دمای مناسب داشته باشد تا تمرکز شما حفظ شود، همچنین فضا باید راحتی به اندازه داشته باشد که در ساعات طولانی به بدن شما آسیب نرسد. سعی کنید مکانی را برای مطالعه برگزینید که تمرکز شما را به هم نریزد.

۴- در تایم مطالعه سمت گوشی نروید؛ تلفن همراه خود را تا جای ممکن از خود دور کنید، ولیکن اگر خارج از منزل درس می‌خوانید یا به هر دلیلی نیاز به تلفن همراه دارید اعلانات پیام رسان‌هایتان را بی صدا کنید.

۵- تایم استراحتتان را مدیریت کنید؛ در تایم استراحت سعی کنید از فضای مطالعه خارج نشوید و بعد از ۱۰ دقیقه مجدد درس خواندن را شروع کنید. توصیه می‌شود به هیچ وجه از تلفن همراه در ساعات استراحت‌ استفاده نشود به این دلیل که هم تمرکزتان را حین مطالعه از دست می‌دهید هم مدیریت زمان از کنترل‌تان خارج می‌شود. بهتر است در تایم استراحت چند حرکت کششی ساده انجام دهید تا بدنتان از حالت خستگی خارج شود.

۶- زمانی را به مرور مطالب اختصاص دهید؛ برای سرعت گرفتن روند درس خواندن بهتر است دروسی را که قبلا یاد گرفته اید را مرور کنید تا در حافظه بلند مدت‌تان جای گیرند، اینگونه برای مطالعه مجدد دیگر سراغ آنها نمی‌روید و وقتی که قرار بود برایشان بگذارید ذخیره می‌شود.

۷- منابع درست انتخاب کنید؛ وقت خود را با خواندن نکات غیر الزامی یا حل کردن تست‌های زرد هدر ندهید، بهترین منبع برای درس خواندن کتاب درسی است، بعد از تسلط کامل بر کتاب درسی سراغ کتاب‌های کمک درسی و جزوه‌های پیشنهادی اساتید بروید. برای حل تست توصیه می‌شود از آزمون‌های شبیه ساز کنکور یا کنکورهای سال‌های گذشته استفاده کنید.

۸- برنامه ریزی مناسب داشته باشید؛ حجم درس‌ها و بازه‌های مطالعاتی باید باهم تناسب داشته باشند در صورت بالا بودن حجم مطالب دانش آموزان را با خستگی مواجه می کند و اگر برنامه بی از انداره سبک باشد سرعت مطالعه را کاهش می‌دهد. توجه داشته باشید که به دلیل تفاوت سرعت مطالعه در دانش آموزان، هر کسی برنامه‌ی منحصر به فرد دارد و به مرور باید با بالا بردن حجم مطالب درسی در بازه‌های مطالعاتی سرعت درس خواندن بالا می‌رود.

۹- در کنار این نکات عوامل دیگری همچون تغذیه و خواب مناسب هم در سرعت مطالعه موثر اند؛ سریع ترین زمان یادگیری ذهن صبح‌ها است، به همین علت ضروریست خواب کافی داشته باشید که صبح‌ها زمان بیشتری برای مطالعه داشته باشید.

۱۰- ساعت در زمان مطالعه بهترین دوست شماست؛ حتما مدت زمان استراحت و مطالعه‌ی خود را یادداشت کنید زیرا تنها خودتان می‌توانید در پیشرفت مدت زمان مطالعه‌تان یاری گر خود باشید. فراموش نکنید وقت مانند طلا با ارزش است، هرکجا احساس کردید وقت کافی برای مطالعه در اختیار ندارید به دقت بررسی کنید تا متوجه شوید کجای روزتان وقت خود را از دست داده اید.

با وجود نکات بالا امیدواریم از سال‌های پر شور دبیرستان بیشتر استفاده را ببرید و با سربلندی امتحانات نهایی و کنکور را مشت سر بگذارید. به یاد داشته باشید دنیا خوب می‌نوازد برای کسانی که نهایت تلاششان را به کار می‌گیرند.

دانشمندان جوان

روش مطالعه تضمینی برای موفقیت در امتحانات نهایی

روش مطالعه دروس نهایی

با حذف دروس عمومی و جدی تر شدن معدل امتحان نهایی و تاثیر مستقیم آن در نتیجه کنکور، ترس دانش‌آموزان از قبول نشدن بیشتر شد و بسیاری از مشاوران و دانش‌آموزان به دنبال به کار گیری روش‌هایی برای پیشی گرفتن از سایر داوطلبان هستند، اما تعداد اندکی مسیر درستی را برای پیشرفت برگزیده اند.
تنها دلیل ترس دانش‌آموزان از امتحانات نهایی ، نا‌آگاهی از شیوه مطالعه آن و تصوراتی است که سایرین به آنها القا کرده اند. تجربه‌ی بسیاری از مشاورین برای هدایت دانش‌آموزان در این مسیر کم است و به همین دلیل برنامه ریزی نادرست باعث شکست در این مسیر می‌شود.

در ادامه چند مورد از این تصورات نادرست و چند مورد از راهکار‌های درست مطالعه برای امتحانات نهایی را بررسی می‌کنیم، که با در نظر گرفتن این نکات در برنامه مطالعاتی پیشرفت بهتری در انتظار شماست.مطالعه امتحان نهایی در دانشمندان جوان

۱- نگرانی اول این است که تصور می‌کنند سوالات نهایی خارج از کتاب طراحی می‌شوند. اما هدف امتحانات نهایی یادگیری عمیق است و طراحان با سوالات تخصصی و پیچیده سعی دارند به این هدف دست یابند. در واقع تنها عاملی که سبب کسری نمره می‌شود،عدم مطالعه دقیق و یادگیری سطحی است.

۲- نگرانی دومی که به عمدتا تکرار می‌شود ، مرور نامناسب و فراموشی است. حجم مطالب درسی هم برای نهایی و هم کنکور در این زمان کم بسیار بالاست. برای جلوگیری از فراموشی باید مرور درس‌ها در زمان درست صورت گیرد.

۳- تصور نادرست بی اهمیت شمردن امتحان نهایی، موجب موکول کردن به شب امتحان می‌شود. گفتیم که سوالات نهایی بسیار مفهمومی و عمیق طراحی شده اند و در شب امتحان یادگیری به صورت سطحی شکل می‌گیرد نه عمیق.

۴- همچینین تصور نادرست بی اهمیتی امتحانات نهایی منجر به تشریحی تمرین نکردن می‌شود. بسیاری از دانش‌آموزان کنکوری جدید به سبک دانش‌آموزان قدیمی درس می‌خوانند و حجم کثیری از تمرکز خود را صرف آزمون‌های تستی می‌کنند. تصور این دانش‌آموزان این است که وقتی تست‌های شبیه ساز کنکور چون سطح بالاتری از کتاب را شامل می‌شوند را یادبگیرند ، در نتیجه در امتحان تشریحی هم موفق خواهند بود، اما پاسخ‌گویی به سوالات تشریحی نیازمند تمرین و مرور بیشتر می‌باشد.

با کنار گذاشتن این تصورات غلط از امتحانات نهایی‌ مسیر کنکور و کسب رتبه برای شما روشن تر خواهد بود. چند نکته جزئی راجع به روش مطالعه امتحانات نهایی در اختیار شما قرار می‌دهیم که استفاده از آنها معدل شما را بسیار افزایش می‌دهد.

۱- اولین نکته مطالعه بعد از تدریس است. فراموشی در ساعات اولیه یادگیری بسیار بالاست اما مرور بلافاصله بعد از تدریس معلم درصد فراموشی را بسیار کاهش می‌دهد.

۲- نکته دوم اینکه از تمرین‌های کتاب ساده عبور نکنید. فراموشی نکنید تنها منبع امتحانات کتاب درسی شماست و طراحان تنها از مثال‌های خود کتاب یا مثال‌های مشابه کتاب برای امتحان نهایی استفاده می‌کنند.

۳- با سوال درس نخوانید. بیشترین مانور طراحان امتحان نهایی روی مفهمومی طرح کردن سوال است. اینکه از کتاب سوال دربیاورید و از آن کمک بگیرید خوب است اما نباید محدود به سوالات باشید تا ذهنتان هنگام مطالعه باز باشد.

۴- نکته بعد خلاصه نویسی به سبک خودتان است. بعد از مطالعه ومرور که یادگیری کامل شد هر آنچه خواندید را بع صورت خلاصه و به سبک خودتان جزوه کنید. در پایان سال این جزوه‌ها به جای شما درس هارا جمع بندی می‌کنند.

ما در تیم دانشمندان جوان ، همراه با دانش‌آموزان مسیر پیشرفت تحصیلی و رسیدن به بهترین نتیجه در امتحانات نهایی را برای آنان روشن ساخته و تا انتهای این مسیر همراه آنان هستیم.
تمرکز تیم ما در سال های اولیه دبیرستان بیشتر روی امتحانات نهایی  است و دانش‌آموزان با تخصصی یادگرفتن دروس و تمرین امتحانات نهایی ، به استقبال امتحانات نهایی می‌روند.
دانش آموزان ما در طول سال تحصیلی طبق برنامه‌ ریزی دقیق و سنجیده دکتر نیما جعفری از تایمی که در اختیار دارند بیشتر استفاده را می‌کنند، همچنین کلاسهای آموزشی‌ای که در طول سال برگزار می‌شود مهارت دانش‌آموزان را در دروس تخصصی خود افزایش می‌دهد و با برگزاری همایش‌های شب امتحانی تا آخرین لحظه همراه دانش‌آموز شما خواهیم بود، تا شاهد نتیجه تلاش‌ها و موفقیت‌هایشان باشیم.

در پایان امیدواریم با بیان این نکات تاثیری در روشن ساختن مسیر کنکور و کمتر کردن استرس و ترس شما از امتحانات نهایی داشته باشیم. مطمئنیم با شناخت مسیر می‌توانید قدم‌های محکم تری در این راه بردارید و نتیجه تلاش و زحمات خود را دریافت کنید.

۸ نکته طلایی برای دبستانی ها در تعطیلات نوروز

تعطیلات عید نوروز پیش رو تاثیر زیادی بر افت تحصیلی دانش‌آموزان دارد. چه دانش‌آموز دبستانی داشته باشید، چه دانش‌آموز متوسطه اول و دوم، شروع دوباره‌ درس خواندن بعد از ایام عید مشکل ساز خواهد بود. از طرفی پر کردن تعطیلات دانش‌آموزان با درس و پیک نوروزی و.. باعث سختگی و فرار از درس خواندن می شود.

پیک‌های نوروزی با هدف حفظ وضعیت درسی دانش‌آموزان در مدارس اجرا می‌شدند ولیکن به سه دلیل نتیجه‌ی عالی در پیش نداشتد:
دلیل اول دید منفی دانش‌آموزان به پیک نوروزی بود که مانع استفاده‌ی صد درصدی از آن می شد.
دلیل دوم کلی بودن برنامه‌ی پیک نوروزی بود. دانش‌آموزان همگی در یک سطح نیستند که با یک پیک پیش بروند و درس خواندن دانش‌آموزان در تعطیلات باید طبق وضعیت درسی و عادت‌های ذهنی دانش‌آموز باشد. به عنوان مثال برخی با نوشتن زودتر می‌آموزند و برخی با خواندن.
دلیل آخر نبود استمرار در انجام آن بود. بسیاری از دانش‌آموزان پیک نوروزی خود را به صورت یکجا در پایان تعطیلات انجام می‌دادند و تاثیری برایشان نداشت.

امروزه با کنار رفتن پیک نوروزی همین مقدار اندک مرور دروس هم از بین رفته و دانش‌آموزان بسیاری در دچار افت تحصیلی شده اند و کار معلمان بعد عید بسیار سخت تر شده.

دانش‌آموزان دبستانی نیاز به تمرین و رها‌ نکردن دروس دارند. از آنجا که بعد از عید مدارس زمان زیادی برای مرور مطالب برای دانش‌آموزان ندارند بهتر است خودتون این کار را انجام دهید.

۱-صبح زود دانش‌آموزتان را بیدار کنید و با صبحانه کامل و برنامه‌ی تلوزیونی مورد علاقه‌ی او به استقبالش بروید تا به سحر خیزی عادت کند.
۲- از درس به عنوان تفریح استفاده کنید نه تکلیف، دانش‌آموزتان را موظف نکنید حتما تعدا مشخصی تمرین حل کند، یک املای ساده یا چند سوال
از سایر دروس کافی است. برای مثال از دانش‌آموزان پایه سوم چند قسمت از جدول ضرب را به صورت شفاهی پرسش شود کافی ست.
روان خوانی و رونویسی و ریاضی اهمیت بالاتری در مقطع دبستان دارند.
۳- سه روز اول سال و روز های پایانی تعطیلات، درس خواندن را رها کنید. این چند روز اجازه دهید فرزندانتان فقط تفریح کنند.
۴- اهمیت این کار را به آنها یادآوری کنید. دانش‌آموزانتان با تمرین در ایام عید بسیار پیشرفت خواهد کرد و شما برای تشویق او میتوانید این نکته را یادآور شوید که موقع بازگشت به مدرسه از همکلاسی هایش بسیار پیشی می‌گیرد.
۵- برای او جایزه بگیرید اما جایزه را در طول تعطیلات هدف او نکنید. به دانش‌آموزتان نگویید اگر درس بخوانی برایت هدیه می‌گیرم، این عمل باعث شرطی سازی و صرفا انجام تکلیف برای هدفی غیر از درس می‌شود. بهتر است اگر قصد خرید جایزه دارید پیش فرزندتان سخنی نگویید و در پایان برای تشویق او این کار را انجام دهید.
۶- لذت یادگیری را به او انتقال دهید. نتیجه‌ی تلاش روزانه‌اش را نشانش دهید. برای مثال بعد از هر پرسش به او بگویید به تو افتخار میکنم که درس‌هایت را به خوبی فراگیرند گرفته ای. یا هنگام یادگیری دروس جدید به او یادآوری کنید که توانست مبحثی که برایش دشوار بود را فرا گیرد. هدف از درس خواندن او در تعطیلات باید پیشرفت درسی باشد.
۷- اگر مایل به درس خواندن نبود او را مجبور نکنید، صرفا به او بگویید چرا درس خواندن اهمیت دارد و اینکه بعد از تعطیلات معلمش به او افتخار می‌کند و بازهم اگر میلی نشان نداد خودتان را شاگرد او کنید و از او بخواهید به شما یاد دهد. برای مثال کتاب آشپزی‌تان را به او بدهید و بگویید برایتان بخواند و آشپزی کنید، یا از او بخواهید ۴ دسته‌ی ۲۰ تایی لوبیا جدا کند و اینگونه ریاضی تمرین کنید.
۸- فی البداهه جلو بروید یا بگذارید دانش‌آموزتان برنامه‌ب درس خواندن تعطیلاتش را مشخص کند. اختلال در برنامه تفریحی دانش‌آموز تاثیر منفی بر یادگیری دارد پس سعی کنید زمانی را به تمرین و تکرار بپردازید که فرزندتان از این عمل احساس رضایت کند.

در آخر لازم است یادآوری کنیم مقطع ابتدایی بسیار مهم و تاثیر گذار است. حتما سعی داشته باشید از همین مقطع دانش‌آموزتان را علاقه مند به درس خواندن کنید و به او کمک کنید تمامی دروسش را کامل فراگیرد.
همچنین در این سن فرزندانتان بیشترین یادگیری را دارند پس از همین حالا او را با رسوم زیبای عید آشنا سازید و تصویری جاودانه از این سنت دیرینه برایش رقم بزنید

تحلیل آزمون

دانش‌آموزان کنکوری همگی از اهمیت آزمون‌های آزمایشی آگاهند. اما عده‌ی اندکی کاربرد اصلی آزمون را می‌دانند.

آزمون‌ها نمایانگر وضعیت درسی و روند پیشرفت دانش‌آموز هستند. تراز دانش‌آموز به معنای امتیازی است که با جواب دادن به سوالات و با توجه به سختی و ارزش سوالات به آن داده می‌شود. پس وقتی می‌گوییم تراز ریاضی بالاست به معنای بالا بودن سطح عملی آن است. رتبه هر داوطلب نمره‌ی دریافتی در آزمون است. هرچه نتیجه‌ی آزمون بهتر باشد رتبه کاهش و تراز افزایش می‌یابد.

اما به غیر از این نکات باید در آزمون‌ها ریز شد و نکات آن را مو به مو تحلیل کرد. تحلیل آزمون مهمترین عامل برای پیشرفت درسی است، این عمل نقاط ضعف و قوت دانش‌آموزان را نمایان می‌کند راهنمای خوبی در اصلاح روش مطالعه و راستی آزمایی دانش‌آموزان است.

برای تحلیل آزمون بهتر است از سوالاتی که اشتباه به آنها جواب دادیم شروع کنیم. اشتباهات خود را به در گروه علمی و غیر علمی تقسیم کنید. در گروه اشتباهات غیر علمی عواملی مانند اشتباه وارد کردن در پاسخنامه، کمبود وقت و در مواردی شتباه بودن سوال جای می‌گیرد که منافاتی با سطح علمی دانش‌آموزان ندارد. اما قسمت اشتباهات علمی به چهار بخش تقسیم میشوند: ۱) اشتباهات محاسباتی؛ ۲)اشتباه فهمیدن سوال؛ ۳)فراموشی؛ ۴)عدم آمادگی و تسلط.

در قسمت اشتباهات محاسباتی تمرکز دانش‌آموزان باید بر تمرین و تکرار بیشتر سوالات باشد. نمونه سوالات متعدد حل کنید و دقت خود را بالا ببرید.

نکته‌ی بعدی اشتباه فهمیدن سوال است. طراحان آزمون بیشتر از نکات انحرافی سوال می‌دهند و یا سوالات خود را مستقیم و ساده طرح نمی‌کنند. دلیل اینکه دانش‌آموزان گاها اصل مفهوم سوال را در نمی‌یابند کم تجربه‌گی در آزمون دادن است که با تست زدن زیاد این مشکل نیز از بین می‌رود.

مشکلات فراموشی به علت سطحی خواندن و عدم تثبیت مفاهیم در ذهن است. برای یادگیری بهتر حتما از نوت برداری و خلاصه نویسی استفاده کنید و بخش‌های پیچیده‌ی دروس را به زبان خودتان جزوه نویسی کنید. همچنین مطالب پر تکرار را که فراموش کردید در کتاب و جزوه‌تان هایلایت کنید تا توجه بیشتری به آن داشته باشید.

مورد چهارم از اشتباهات علمی، نخواندن دروس است. اگر مشکل کمبود زمان دارید حتما روش درس خواندن یا چینش برنامه مطالعاتی خود را اصلاح کنید. می‌توانید مقاله‌ی مدیریت زمان را مطالعه کنید که در آن نکاتی پیرامون افزایش تایم مطالعه گفته شده است.

حتما به تحلیل کردن آزمون‌ها توجه کنید. مسیر رشد شما کشف نقاط ضعف و از بین بردن آن است، پس به هیج وجه در این زمینه تنبلی نکنید.
برای رفع اشکالات غیر علمی حتما سعی کنید تمرکز خود را بالا برده و در مدیریت استرس خود کوشا باشید.

امیدواریم مطالب بالا برایتان مفید بوده و از آن استفاده کنید.

I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

مدیریت زمان در مطالعه

مقدار ساعت مطالعه برای دانش‌آموزان از عوامل مهم پیشرفت درسی است. مشاورین کنکور همواره دانش‌آموزان را به سمت بالا بردن ساعت مطالعاتی تشویق کرده اند اما بیشتر دانش‌آموزان در بالا بردن ساعت مطالعه خود احساس ناتوانی دارند و تصور می‌کنند این کار شدنی نیست.

اتلاف وقت اصلی ترین دلیل بالا نرفتن ساعت مطالعاتی است. در طول ۲۴ ساعت روز اوقاتی بسیار مهم و کلیدی از دید ما مخفی می‌شوند که برای پیشرفت بیشتر باید حتما به آن ها توجه داشت.

۱- صبح زد قبل از مدرسه
۲- شب قبل از خواب
۳- تایم ناهار
۴- تایم استراحت میان بازه‌ی مطالعاتی

صبح ها قبل از مدرسه، مغز شما بیشترین توان برای مطالعه را دارا است اما از آن استفاده نمی‌شود. این زمان از روز چون ذهن شما موبایل و فعال است بهترین زمان برای مطالعه دروس دشوار تر می باشد. بهتر است قبل از رفتن به مدرسه یک بازه‌ خوانده شود.
بیشتر دانش‌آموزان بعد از شام یا از ساعت ۸ به بعد درس خواندن را رها می‌کنند. و حداقل ۲ ساعت طلایی هدر می‌رود. شایان ذکر است که آخر شب ها بهترین زمان برای انجام روتین درسی است. از هر مبحثی که روی آن تسلط دارید تست بزنید تا در کنار مرور آن به تقویت تست زنی خود هم کمک کرده باشید.
بعد از مدرسه و صرف ناهار استراحت های یک ساعته تایم زیادی از شما می‌گیرند. بهتر است بعد از ناهار برای جلوگیری از خواب آلودگی دوش آب سرد بگیرید و با شادابی بیشتر به اجرای برنامه مطالعاتی بپردازید. تا جای امکان از خوردن غذاهای سنگین و پرکالری پرهیز کنید. پرخوری در وعده ناهار خستگی بسیاری به همراه می آورد.

در میان بازه‌های مطالعاتی استراحت‌های طولانی نداشته باشید. از محل درس خواندن خارج نشوید. پشت میزتان میتوانید چند حرکت کششی کوتاه انجام دهید و بازه‌ی بعدی را شروع کنید. استفاده از تلفن همراه یا ایرپاد و.. خستگی شما را بیشتر می‌کند و کنترل زمان را از شما می‌گیرد. همچنین در کاهش تمرکز هم بسیار تاثیر دارد. توصیه می‌شود حتما یک دقیقا قبل از تمام شدن زمان استراحت جزوه و کتاب مربوط به بازه‌ی بعدی را آماده کنید و در موقعیت درس خواندن قرار بگیرید.

همچنین برای اینکه بازه‌ی مطالعاتی مفیدی داشته باشید به نکات زیر حتما توجه کنید:

۱- منابع درست انتخاب کنید. با توجه به سطح توانایی تان در دروس مختلف کتاب تست تهیه کنید. تست‌های سطح بالا برای دروس دشوار تنها زمانی مفید است که تسلط کافی روی درس داشته باشید در غیر این صورت فایده‌ای ندارد.
۲- تست آموزشی بزنید. حتما بعد مطالعه دروس جدید چند تست ساده از آن را حل کنید. توجه داشته باشید درصد این تست‌ها اهمیتی ندارد و صرفا برای تثبیت مطالب است.
۳- از تحلیل آزمون استفاده کنید. با تحلیل آزمون های قبلی نقاط ضعف و قوت خود را بشناسید و در بازه‌ی های مطالعاتی به از بین بردن نقاط ضعف بپردازید

I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

تغذیه و خواب در اردو مطالعاتی

تغذیه و خواب دو رکن اساسی برای انرژی بدن است. هنگام درس‌خواندن و یادگیری مطالب اگر تغذیه مناسب و خواب کافی وجود نداشته باشد انرژی بدن کمتر و کمتر می‌شود و در پی این کمبود انرژی تمرکز بسیار کاهش میابد و بر یادگیری و خستگی بسیار تاثیر می‌گذارد. در طول اردوی مطالعاتی حتما باید به این دو عامل اساسی توجه داشت.
تعطیلات عید امسال مصادف با ماه مبارک رمضان است و بسیار از دانش‌آموزان روزه هستند و انرژی کمتری دریافت می‌کنند. به غیر از کسانی که به علت پزشکی نمی‌توانند روزه بگیرند.

روزه داران حتما باید در وعده سحری غذاهایی با قند طبیعی مصرف کنند. خوراکی هایی که دارای قند مصنوعی و کالری بالا هستند بی حوصلگی و خستگی و احساس ضعف را در طول روز به همراه دارند. همچنین خوراکی های کم کالری انرژی را برای مدت زمان طولانی تری ذخیره می‌کنند. همچنین روزه داران در اردوی عید باید توجه داشته باشند که برای افطار حتما از نوشیدنی های گرم استفاده کنند و از خوراکی هایی نظیر خرما و توت برای بالا بردن انرژی استفاده کنند. شکلات و آب نبات ها دل درد و احساس سنگینی به همراه دارند و انرژی را به شدت کاهش می‌دهند.

روزه داران باید به خواب کوتاه هم توجه داشته باشند و در میان بازه‌های پایانی قبل افطار یک خواب چند دقیقه‌ای می‌تواند در ذخیره انرژی به دانش‌آموزان کمک کند.

و کسانی که توانایی روزه داری ندارند بهتر است موارد زیر را رعایت کنند:
۱- از کافئین بیش از حد پرهیز کنید. کافئین به مقدار زیاد انرژی کاذب به همراه دارد که برنامه‌ی خواب شمارا تحت تاثیر قرار می‌دهند.
۲- قند مصنوعی را به حداقل برسانید. همانطور که قبلا گفتیم قند های مصنوعی کالری بالا دارند و احساس خستگی و سنگینی را در دانش‌آموزان افزایش می‌دهند.
۳- غذای گرم در وعده ناهار مصرف کنید.
۴- به هیج عنوان هنگام مطالعه خوراکی نخورید. هم تمرکزتان را از دست می‌دهید، هم باعث پرخوری شما می‌شود.
۵- در بین روز اگر احساس خستگی کردید می‌توانید از خوراکی های سرد استفاده کنید. خوراکی هایی نظیر بستنی به سرحالی شما کمک شایانی می‌کنند.
۶- از نوشیدنی انرژی‌زا به هیج عنوان استفاده نکنید. این نوشیدنی ها هم به معده شما آسیب می‌رساند هم سر درد و خستگی به همراه دارد.

به غیر از تغذیه مناسب خواب کوتاه هم میتواند تاثیرات بالایی در انرژی دانش‌آموزان داشته باشد. توصیه ما این است که دانش‌آموزان در میان بازه‌های مطالعاتی پایانی خوابی کوتاه در حد یک ربع داشته باشند. توجه داشته باشید این خواب نباید خیلی زیاد طولانی شود جون باعث کسلی دانش‌آموز می‌شود.

نکته پایانی و مهمترین بخش، استفاده حداقلی از تلفن همراه است. اگر در میان بازه‌های مطالعاتی سرگرم استفاده از تلفن همراه خود شوید تمرکزتان در مطالعه کاهش می یابد. همچنین در میان بازه‌ها ذهن به استراحت نیاز دارد و استفاده از تلفن همراه مانع آن می‌شود.

امیدواریم با استفاده از نکات قید شده بهرمندی هرجه تمام تری از اردوی مطالعاتی عید داشته باشید.

I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

اردوی طلایی نوروز نهم

پایه نهم سرنوشت ساز ترین پایه در طول ۱۲ سال تحصیلی است. از سال نهم دانش‌آموزان انتخاب رشته می‌کنند و تاثیرات این رشته‌ی تحصیلی، تا آخر دوران دانشگاه همراه آنان خواهد بود. طبق آخرین آمار در حال حاضر داوطلبان رشته‌های نظری(ریاضی، تجربی و انسانی) از سایر رشته‌ها بیشتر اند و همچنین آینده‌ی تحصیلی و شغلی دانش‌آموزان در این رشته‌ها به مراتب درخشان تر از سایر رشته‌ها خواهد بود.

در کنار انتخاب رشته‌ی درست نکته سرنوشت ساز دیگری که در آینده دانش‌آموزان تاثیر دارد قبولی در مدارس تیزهوشان است. به علت تقاضای زیاد هرساله‌ی دانش‌آموزان برای قبولی در رشته‌های نظری، کنکور پیش روی داوطلبان فضای رقابتی به شدت تنگاتنگی دارد. و برای دانش‌آموزان بهتر است که از اول دبیرستان به فکر کنکور خود باشند، و مدارس تیزهوشان به علت بالاتر بودن سطح علمی بهترین گزینه برای گذراندن دوران دبیرستان است و اولین چالش دانش‌آموزان قبل از انتخاب رشته، قبولی در چنین مدارسی است.

هیچ دانش‌آموزی فرصت قبولی در مدارس خاص را از دست نمی‌دهد به همین جهت هر ساله داوطلبان مدارس تیزهوشان کل سال تحصیلی نهم را مشغول مطالعه و تلاش برای قبولی هستند. اما فرصتی پیش روی آنها است که بسیاری از دانش‌آموزان از آن بی خبر اند.

تعطیلات عید نوروز دورانی طلایی برای پیشرفت دانش‌آموزان است که بسیاری از داوطلبان آن را نادیده می‌گیرند و این فرصت بیشتری را برای رشد درسی دانش‌آموزان تیزبین فراهم می‌سازد.

در این راستا ما در دانشمندان جوان برای این زمان طلایی اردوی مطالعاتی در نظر گرفته ایم. در این اردو دانش‌آموزان در کلاسهایی با کمترین تعداد افراد مشغول مطالعه هستند. در هر کلاس پشتیبان درسی برای رفع اشکال و برقراری نظم و سکوت در نظر گرفته شده.

دانش‌آموزان از ۵ تا ۱۰ فروردین ماه به مدت ۶ روز از ۸ صبح تا ۷ شب در مکانی مناسب و با امکانات سرمایشی و گرمایشی و امکانات دیگری نظیر گرم کن غذا و یخچال مشغول مطالعه و آموزش هستند.

همچنین همایش‌هایی که در طول این ۶ روز برگذار می‌شود تمامی اشکالات و ابهامات دانش‌آموزان را رفع می‌کند. در پایان هر روز داوطلبان آزمون روزانه‌ی مباحث آن درس را پیش روی دارند که در جمع‌بندی به آنها کمک ویژه خواهد داشت.

تیم مشاوره‌ی دانشمندان جوان با مدیریت استاد نیما جعفری سالانه پیش از ده‌ها قبولی در مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی داشته است. امیدواریم با استفاده‌ی درست از فرصت پیش رو قبولی بعدی مدارس تیزهوشان شما باشید.

[/vc_column_text]
[/vc_column][/vc_row][/vc_column_text]

 

 

[/vc_column][/vc_row]

مکان اردو مطالعاتی

پیش از این راجع به اهمیت اردوی مطالعاتی و برنامه ریزی برای درس خواندن در اردوی نوروز صحبت کردیم. حال نوبت آن است که سایر نکات کلیدی که از دید سایرین مخفی می‌ماند را بررسی کنیم.
یکی از این نکات مکان برگذاری اردو مطالعاتی است. اولین ویژگی این مکان که برای همه بدیهیست ساکت بودن است، نباید مکان برگذاری اردو در نزدیکی اتوبان‌ها یا خیابان‌های شلوغ و و پر رفت و آمد باشد، مکان‌های نزدیک به بازارها بدترین انتخاب ممکن برای اردوست چرا که در کنار شلوغی تردد خودروها با توجه موقعیت زمانی جمعیت در این مکان‌ها بشدت بالاست.
ولیکن باید توجه داشت که برای فرار از شلوغی‌های شهری به خارج شهر پناه نبریم. خیلی از موسسات اردوهای مطالعاتی را در حومه‌ی شهرهای بزرگ برگذار می‌کنند که با دو مشکل بزرگ مواجه می‌شوند.

اولین مشکل برای دانش‌آموزان خسته شدن در مسیر است. دانش‌آموزان در تعطیلات هر روز از صبح تا شب مشغول مطالعه هستند و نیاز دارند زمان بیشتری برای استراحت داشته باشند و مسیر های طولانی هم خستگی آن‌ها را بیشتر می‌کند هم زمان استراحت را از آنان می‌گیرد. مشکل دیگری که اردوهای مطالعاتی خارج شهر دارند نبود امکانات است. اگر دانش‌آموز در طول زمان اردو برنامه‌ی خواب و تغذیه را به درستی رعایت نکند امکان افت فشار یا بیماری در او بالاتر می‌رود و در مواردی شاید به دکتر نیاز پیدا کند و یا برای هر گونه نیاز ضروری به سوپر مارکت یا آژانس به سختی برآورده می‌شود، در کل اردوهای خارج شهری اغلب از این‌گونه امکانات به دور هستند.
به عنوان نکته قابل توجه دیگر به دانش‌آموزان توصیه می‌شود به هیچ وجه در اردوهایی که خوابگاه دارند شرکت نکنید. ذهن و بدن شما نیاز دارد در محیطی که همیشه در آن استراحت می‌کند قرار بگیرد، همچنین ذهن شما باید مکان برگذاری اردو را فقط مکان مطالعه دریافت کند تا عملکرد بهتری داشته باشد.
اگر قصد اجرای اردو در کتابخانه را دارید توصیه اصلی ما این است که حتما محل همیشگی مطالعه خود را تغییر دهید، حداقل در همان کتابخانه در سمت دیگری که هیچگاه نمی‌رفتید بنشینید چون ذهن شما به آن محیط عادت ندارد و خیلی بهتر از قبل آمادگی برای مطالعه پیدا می‌کند. همینطور توصیه می‌شود از دوستانتان کاملا جدا قرار بگیرید و حتی در زمان استراحت نیز هم صحبت یکدیگر نشوید، وقتی خودتان قصد دارید به دور از مشاور برنامه مطالعاتی را پیش ببرید امکان اهمال کاری بالا می‌رود و در روند خواندن شما تداخل ایجاد می‌کند.

و کسانی که در منزل مشغول مطالعه هستند بهتر است خیلی بیشتر از سایرین مواظبت کنند. نکته اول برای آین عزیزان این است که به هیچ عنوان خوابیده درس نخوانید، ذهن شما عادت دارد در اتاقتان در حال استراحت باشید و حالت خوابیدگی باعث خستگی بیشتر می‌شود. در حالت کلی بهتر است خارج از منزل مشغول مطالعه باشید یا اگر مجبورید در منزل بمانید حتما مکان مشخصی برای مطالعه در نظر بگیرید و هیچگاه خارج آن محدوده درس نخوانید یا در آن منطقه استراحت یا کار روزمره انجام ندهید.
ویژگی اصلی مکان مطالعه نظارت دقیق است. حضور مشاور در دسترس و همینطور پشتیبانی که شما را به مسیر درس خواندن بکشاند بهترین ویژگی مکان اردو مطالعاتی است. همچنین وسایل سرمایشی و گرمایشی باید به طور کامل آماده باشند تا تمرکز دانش‌آموزان بالاتر رود. حتما برای راحتی بیشتر خودتان بالشتک و در صورت نیاز پتو را همراه خود داشته باشید.
ما در دانشمندان جوان در تلاشیم با انتخاب مکان مناسب و به دور از شلوغی و همینطور با دسترسی راحت امکانات اولیه و ضروری برگذاری اردو مطالعاتی نوروز را برای دانش‌آموزان فراهم کنیم. امکانات گرمایشی و سرمایشی، پخچال، گرم‌کن غذا، سرویس بهداشتی تمیز و.. در محیط اردو‌ی دانش‌آموزان فراهم است. همچنین برای هر کلاس پشتیبان درسی در نظر گرفته شده که هم نظم کلاس‌ها را تضمین می‌کنند هم میتوانند سوالاتی که دانش‌آموزان در زمان مطالعه به آن‌ها بر می‌خورند را پاسخ دهند.
هپچنین حضور دکتر نیما جعفری در کنار دانش‌آموزان کیفیت اردوی مطالعاتی نوروز را به بالا ترین اندازه خود میرساند.
امیدواریم امسال نیز شاهد حضور و پیشرفت دانش‌آموزان باشیم.