عمومی

اردو مطالعاتی نوروز

تعطیلات عید نوروز یکی از بهترین موقعیت‌ها برای پیشرفت تحصیلی است. دانش‌آموزان در این زمان، وقت کافی برای مطالعه و جمع بندی دروس را پیدا می‌کنند، همچنین به دلیل رقابت تنگاتنگ داوطلبان کسی برنده میدان است که از این فرصت حداکثر استفاده را داشته باشد. اگر در طول سال تحصیلی زمان کافی برای مطالعه دروس نداشتید این تعطیلات بهترین فرصت است.

از اهمیت اردوی مطالعاتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
۱- زمان کافی برای جمع بندی دروس که قبلا هم به آن اشاره کردیم
۲- فضای مناسب برای مطالعه
۳- بالا رفتن روحیه رقابت جویانه
۴- تسلط پیدا کردن بر مطالب
۵- بالا بردن مهارت مطالعه

تعطیلات نوروز بهترین زمان برای جمع‌بندی و آمادگی برای کنکور و امتحانات نهایی ست، چرا که حجم بالای از مطالب سال دوازدهم تدریس شده و دانش‌آموزان زمان کافی را برای مطالعه داشته اند و همچنین بعد از اردو مطالعاتی دانش‌آموزان بعد از چند هفته استراحت وارد بازه‌ی امتحانات نهایی و بعد کنکور می‌شوند و پدیده فراموشی مطالب اتفاق نخواهد افتاد.

امروزه تمامی داوطلبان در جریان حساسیت بازه مطالعاتی نوروز هستند و از دست دادن این فرصت تاثیر جبران ناپذیری بر فرایند قبولی دانش‌آموزان می‌گذارد، به همین دلیل باید از مشاور متخصص برای پیشبرد آن استفاده نمود.

در ادامه مروری بر شروط بازه‌ی مطالعاتی نوروز خواهیم داشت.

اولین شرط داشتن برنامه دقیق و درست است، به طوری که زمان بندی ساعات مطالعاتی یا دروسی که در طول روز مطالعه می‌شود باعث خستگی دانش‌آموز نشود که الزامیست برای برنامه ریزی درست به مشاور متخصص نیاز است.

شرط دیگر انتخاب منابع درست برای مطالعه است، باید قبل از شروع تعطیلات عید منابع مطالعاتی و تست را انتخاب کنیم، این منابع باید استاندارد و کامل باشد به طوری که دانش‌آموز بتواند در بازه‌ی مطالعاتی به طور کامل جمع‌بندی دروسش را به اتمام برساند

شرط سوم داشتن برنامه‌ی خواب و تغذیه استاندارد است، انرژی لازم برای مطالعه از طریق خوراک روزانه‌ی دانش‌آموز تامین می‌شود و اگر توان کافی برای اجرای برنامه نداشته باشد زمان و برنامه‌ی مطالعه‌اش را از دست می‌دهد، ضروریست برای این برنامه از متخصص استفاده شود که در طول روز داوطلب احساس خستگی و ضعف نداشته باشد.

شرط چهارم فضای مناسب است، بدیهیست که محیط های شلوغ باعث حواس پرتی دانش‌آموز می‌شود و همچنین در فضایی که دانش‌آموز به تنهایی مشغول مطالعه نباشد حس رقابت در او فعال میگردد و همراهی او با همسالان و کسانی که شرایط یکسانی با اون دارند نشاط را در زمان مطالعه تقویت می‌کند

شرط پنجم حضور راهنما و مشاور در دسترس است، هنگام مطالعه دروس اغلب داوطلبان دچار مشکلات یادگیری می‌شوند و نیاز به حضور یک مشاور و معلم در نزدیکی خود دارد که هم در وقتشان صرفه‌جویی شود، هم تمامی سوالات درسی‌شان پاسخ گیرد.

و آخرین شرط استمرار و پیوستگی در مطالعه است، در کنار همه‌ی این شرایط اگر دانش‌آموز خود استمراری در مطالعه نداشته باشد هیچ پیشرفتی صورت نمی‌گیرد، به همین دلیل توصیه می‌شود در مؤسسات برگذار کننده اردو مطالعاتی هر چند نفر پشتیبان درسی داشته باشند تا هم شرایط مطالعه کنار دیگران برای آنها ساده‌ تر باشد هم به حفظ روحیه‌ی دانش‌آموزان کمک کنند‌.

در این راستا تیم دانشمندان جوان با بهترین برنامه و مشاوره دقیق در تلاش است تا امکانات لازم را برای دانش‌آموزان داوطلب کنکور فراهم کند، دانش‌آموزان در محیطی کاملا آرام و به دور از شلوغی، با برنامه‌ی دکتر نیما جعفری مشاور تخصصی کنکور آموزشگاه دانشمندان جوان مشغول به مطالعه دروس نهایی و کنکور می‌شوند.

داوطلبان هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ شب در کلاسهای حداکثر ۱۰ نفره حاضر می‌شوند، هر کلاس یک پشتیبان درسی دارد و اساتید و مشاور مؤسسه در طول زمان اردو حضور کامل را در کنار دانش‌آموزان دارند.

همچنین در کنار برنامه مطالعاتی منابع تخصصی و مختصر کنکور در قالب پکیج تست به دانش‌آموزان ارائه می‌شود و روزانه قبل از خروج دانش‌آموزان از مجموعه دانشمندان جوان از مطالبی که در طول روز مطالعه کردند آزمون گرفته می‌شود که در صورت وجود اشکالات آنها را شناسایی و به رفع آنها بپردازیم تا داوطلبان از این اردو نهایت بهرمندی را داشته باشند.

در طول زمان اردو برنامه غذایی پیشنهادی به دانش‌آموزان ارائه می‌شود و امکانات سرمایشی و گرمایشی به همراه یخچال و گرم‌کن غذا نیز در محیط برگذاری اردو مهیاست.

با آرزوی بهترین نتایج برای دانش‌آموزان عزیز.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *