عمومی

مکان اردو مطالعاتی

پیش از این راجع به اهمیت اردوی مطالعاتی و برنامه ریزی برای درس خواندن در اردوی نوروز صحبت کردیم. حال نوبت آن است که سایر نکات کلیدی که از دید سایرین مخفی می‌ماند را بررسی کنیم.
یکی از این نکات مکان برگذاری اردو مطالعاتی است. اولین ویژگی این مکان که برای همه بدیهیست ساکت بودن است، نباید مکان برگذاری اردو در نزدیکی اتوبان‌ها یا خیابان‌های شلوغ و و پر رفت و آمد باشد، مکان‌های نزدیک به بازارها بدترین انتخاب ممکن برای اردوست چرا که در کنار شلوغی تردد خودروها با توجه موقعیت زمانی جمعیت در این مکان‌ها بشدت بالاست.
ولیکن باید توجه داشت که برای فرار از شلوغی‌های شهری به خارج شهر پناه نبریم. خیلی از موسسات اردوهای مطالعاتی را در حومه‌ی شهرهای بزرگ برگذار می‌کنند که با دو مشکل بزرگ مواجه می‌شوند.

اولین مشکل برای دانش‌آموزان خسته شدن در مسیر است. دانش‌آموزان در تعطیلات هر روز از صبح تا شب مشغول مطالعه هستند و نیاز دارند زمان بیشتری برای استراحت داشته باشند و مسیر های طولانی هم خستگی آن‌ها را بیشتر می‌کند هم زمان استراحت را از آنان می‌گیرد. مشکل دیگری که اردوهای مطالعاتی خارج شهر دارند نبود امکانات است. اگر دانش‌آموز در طول زمان اردو برنامه‌ی خواب و تغذیه را به درستی رعایت نکند امکان افت فشار یا بیماری در او بالاتر می‌رود و در مواردی شاید به دکتر نیاز پیدا کند و یا برای هر گونه نیاز ضروری به سوپر مارکت یا آژانس به سختی برآورده می‌شود، در کل اردوهای خارج شهری اغلب از این‌گونه امکانات به دور هستند.
به عنوان نکته قابل توجه دیگر به دانش‌آموزان توصیه می‌شود به هیچ وجه در اردوهایی که خوابگاه دارند شرکت نکنید. ذهن و بدن شما نیاز دارد در محیطی که همیشه در آن استراحت می‌کند قرار بگیرد، همچنین ذهن شما باید مکان برگذاری اردو را فقط مکان مطالعه دریافت کند تا عملکرد بهتری داشته باشد.
اگر قصد اجرای اردو در کتابخانه را دارید توصیه اصلی ما این است که حتما محل همیشگی مطالعه خود را تغییر دهید، حداقل در همان کتابخانه در سمت دیگری که هیچگاه نمی‌رفتید بنشینید چون ذهن شما به آن محیط عادت ندارد و خیلی بهتر از قبل آمادگی برای مطالعه پیدا می‌کند. همینطور توصیه می‌شود از دوستانتان کاملا جدا قرار بگیرید و حتی در زمان استراحت نیز هم صحبت یکدیگر نشوید، وقتی خودتان قصد دارید به دور از مشاور برنامه مطالعاتی را پیش ببرید امکان اهمال کاری بالا می‌رود و در روند خواندن شما تداخل ایجاد می‌کند.

و کسانی که در منزل مشغول مطالعه هستند بهتر است خیلی بیشتر از سایرین مواظبت کنند. نکته اول برای آین عزیزان این است که به هیچ عنوان خوابیده درس نخوانید، ذهن شما عادت دارد در اتاقتان در حال استراحت باشید و حالت خوابیدگی باعث خستگی بیشتر می‌شود. در حالت کلی بهتر است خارج از منزل مشغول مطالعه باشید یا اگر مجبورید در منزل بمانید حتما مکان مشخصی برای مطالعه در نظر بگیرید و هیچگاه خارج آن محدوده درس نخوانید یا در آن منطقه استراحت یا کار روزمره انجام ندهید.
ویژگی اصلی مکان مطالعه نظارت دقیق است. حضور مشاور در دسترس و همینطور پشتیبانی که شما را به مسیر درس خواندن بکشاند بهترین ویژگی مکان اردو مطالعاتی است. همچنین وسایل سرمایشی و گرمایشی باید به طور کامل آماده باشند تا تمرکز دانش‌آموزان بالاتر رود. حتما برای راحتی بیشتر خودتان بالشتک و در صورت نیاز پتو را همراه خود داشته باشید.
ما در دانشمندان جوان در تلاشیم با انتخاب مکان مناسب و به دور از شلوغی و همینطور با دسترسی راحت امکانات اولیه و ضروری برگذاری اردو مطالعاتی نوروز را برای دانش‌آموزان فراهم کنیم. امکانات گرمایشی و سرمایشی، پخچال، گرم‌کن غذا، سرویس بهداشتی تمیز و.. در محیط اردو‌ی دانش‌آموزان فراهم است. همچنین برای هر کلاس پشتیبان درسی در نظر گرفته شده که هم نظم کلاس‌ها را تضمین می‌کنند هم میتوانند سوالاتی که دانش‌آموزان در زمان مطالعه به آن‌ها بر می‌خورند را پاسخ دهند.
هپچنین حضور دکتر نیما جعفری در کنار دانش‌آموزان کیفیت اردوی مطالعاتی نوروز را به بالا ترین اندازه خود میرساند.
امیدواریم امسال نیز شاهد حضور و پیشرفت دانش‌آموزان باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *